VUELVE HxH Tomo 34

Que vengan los "10" capítulos xD.

Contenta de que regresa el manga, como dato curioso, posiblemente este hecho pueda corresponder con el rumor de que el hiatus era para la preparación/edición del volumen 34, y que Togashi tenía elaborado ya desde entonces según los 10 (aunque se comentó que eran 13) capítulos que veremos en adelante. Ojalá se pudiera confirmar esta nota, pues así también pudieramos saber si quizá el autor pudo avanzar un poco más la historia (de perdido con 3 capítulos más xD ), pero sea lo que sea, es bueno que esta vez la espera no fue tan larga.

Saludos.

Última edición:
No me gusta ser el aguafiestas, pero más o menos cuanto creen que dure esta continuación?(es pregunta no ironía) Porque desde 2006 que él manga no a estado completamente estable.

Hoozuki_Suigetsu

The One Who Has Touched the Territory of God
No me gusta ser el aguafiestas, pero más o menos cuanto creen que dure esta continuación?(es pregunta no ironía) Porque desde 2006 que él manga no a estado completamente estable.
10 capitulos, lo suficiente para un tomo y a dormir, como el año pasado. (Y entre los 10 capitulos es de esperar que habran hiatus de 1 semana o dos, no seran continuos)

Hoozuki_Suigetsu

The One Who Has Touched the Territory of God
Asi que ya llegamos a esta epoca del año... Parece que solo Leo a Kanra cuando hxh vuelve.

Y cool, ya dieron mas avisos, buena señal, aun no se echa para atras, y pues lo de principales a color no me entusiasma mucho por que el perro de togashi dibuja las paginas sin ganas xD con colores muy basicos y por las portadas de tomos anteriores se que puede hacer muchisimo mas.

Rumores del 361

podríamos observar como kurapika detiene al manipulado y entre todos los guardias van a investigar si hay más bestias nen. Luego con otro príncipe exactamente con kaichou se observará sucesos extraños y se dice que el capítulo concluirá con el encuentro de guardaespaldas asesinados y con ellos también Melody, o Senritsu para los más metidos en hxh

Que siempre no ahora..

Preview:

"Issue #30 : Lead Color for My Hero Academia
Color Page for Hunter x Hunter
We don't know yet if Hunter x Hunter will have cover in #30"
MH , AP , WSJ
Anyway, ya falta poco para ver su publicación (la próxima semana :D ).

Arte promocional (wsj):

Los memes de los japos:

"Ikkagetsu-kan, koko de matsu" which translates* to: "For one month, I'll wait here".​

*Créditos a FuraiHai & blurstfanever.​

Predicciones de muertes en el DC (lol):

Togashi xD .

Saludos.

Última edición:

Sasori

Ataráxico
Portada del tomo 34 con un gran énfasis en cierta parte corporal de nuestro payaso pedófilo favorito:

También el respectivo resumen de la historia y de los personajes que serán relevantes en la misma: Beyond Netero, Pariston, Gin, Hisoka, Oito, Wobble, Kuroro, el Zodiaco, Kurapika y Gon, pero más que nada LEORIO.

Los Spoilers del capítulo deberían salir pronto así que [[YOU CAN SMILE AGAIN INTENSIFIES]]

Hunter X Hunter Spoiler 361 a falta de confirmarse

La nave continúa atravesando el caótico mar. Sairid está gritando y ataca a Kurapika. Kurapika usa su cadena y lo arroja al suelo.

Kurapika: "Bill, las 3 cosas de las que acabas de hablar ... ¿Es necesario que nos retiremos de esta pelea de sucesión?"

Bill: "Lo único que necesitamos es esa caja ... Un usuario de conjuración tipo nen podría transformar eso en un barco o un coche que es capaz de llevar a 5 personas. Pero sería un trabajo colaborativo que requiere el poder (Aura) de algunas personas."

Kurapika a Sairid: "¿Qué tipo de usuario eres tú y cuál es tu capacidad?"

Sairid: "Lo estoy haciendo porque estaba aburrido ... ¡Y alguien me pidió que lo hiciera!"

Kurapika mira hacia Bill.

Bill: "Sin obtener su permiso, no puedo decirte sobre su habilidad ..."

Kurapika: Para resolver una situación de emergencia como esta, es una información que debemos saber! ¿Estabas mintiendo cuando dijiste que la máxima prioridad es asegurar la seguridad del Rey y la Reina?

Bill: Sairid es un usuario emisor tipo Nen ... pero la capacidad que le gusta utilizar son más de un tipo de manipulación. Él transforma su Nen en una forma de esfera y la dispara a los insectos para controlarlos.

Kurapika: Ya veo. Tal vez podríamos aprovechar eso.

Kurapika usa la cadena en su dedo índice. En la parte superior de la cadena, hay una jeringa unida.

El flashback de Kurapika - Durante su formación:

Izunavi: Debe dejar uno abierto.

Kurapika: Dejar uno abierto? ¿Por qué?

Izunavi: En su mayoría estoy de acuerdo con su idea de separar diferentes tipos de habilidades en diferentes dedos ... Pero no puedo dejar de pensar que su principal preocupación es "luchar contra todo tu yo mismo".

Kurapika: ... ¿Qué tiene de malo?

Izunavi: En una batalla de Nen, si peleas contra múltiples oponentes, entonces tu mejor solución es luchar con varias personas. Factores como la habilidad de combinar o ataques combinados por múltiples personas pueden superar fácilmente el poder de un individuo. Lo entenderás una vez que entres en una pelea ... es lo que me gustaría decir, pero entonces sería demasiado tarde. Por eso te estoy advirtiendo ahora.

Kurapika: ...

Izunavi: Bueno ... Supongo que no lo reconocerás. Por eso voy a darte una sugerencia más. Una vez que entres en una verdadera batalla y sientas cómo es, crea una habilidad que creas que te falta. Asegúrate de no perder de vista tu objetivo, ¿de acuerdo? No eres el tipo de hombre que piensa: "Hice todo lo que pude, así que no me arrepiento ni siquiera si fracaso". Si realmente quieres luchar contra el Phantom Troupe, deshazte de tus emociones personales y trata de encontrar amigos.

Kurapika: ... Amigos seguro es una palabra conveniente de usar pero lo que estás diciendo es que necesito encontrar peones útiles, ¿verdad?

Izunavi: Tal cosa no va a suceder. Una vez que luches junto con sus amigos, entenderás lo que quiero decir.

Fin del Flashback

Kurapika: (De hecho ... estabas en lo correcto, no era tan simple como pensé que sería, pero ... ¡Incluso entonces ...! ¡Por eso !, quiero tener un poder que me permita luchar Todo por mí mismo !!)

Kurapika está pensando en Gon, Killua, Leolio y Woble. "La cadena de los dedos de Stealing Index (Robar la cadena)". La jeringa golpea a Sairid.

Bill: ¿Qué ... qué ...?

Kurapika: Es sólo temporalmente, pero voy a estar a cargo de la capacidad nen de Bill. Mientras la jeringa chupa su aura, también puedo forzarlo a estar en su modo Zetsu. Si las Bestias Nen son criaturas de tipo Parasitario que necesitan el aura de sus anfitriones, entonces la cosa que posee Sairid podría ser algo así como una criatura de tipo parasitario.

Bill: ¿Y... y si no funciona? Al ser forzado en un modo Zetsu, y estar expuesto a Nen malicioso ... ¡podría significar que su cuerpo no lo soportará!

Kurapika: ¡La máxima prioridad es asegurar la seguridad de la Reina y del Rey ...! Si ese miedo se convierte en realidad, entonces todavía podemos usar la información que obtenemos de esto para crear nuestro próximo plan, ¿verdad? Y si me matan a continuación, entonces tu eres el que tienen que llegar con un nuevo plan ... Bill ...!

Kurapika: Obviamente, si eres asesinado por una bestia diferente de Nen, entonces repetiré el proceso entero para adquirir otra nueva información.

De la oreja de Sairid, sale una araña con una cabeza de osito de peluche. El ojo de Kurapika se pone rojo y la araña trata de escapar.

Kurapika: Tiempo del emperador !!

Una criatura que se parece a un delfín sale de la jeringa.

Kurapika: ¡Activa la habilidad que robaste!

Delfín "¡Se ha completado la activación!

La habilidad que se robó el delfín, "Little Eye (ojo pequeño)" . Capacidad que captura a los animales pequeños en una pelota nen y los controla. Sin embargo, las criaturas que se crearon con Nen no se pueden controlar con esta capacidad.

Kurapika: Así que no es una habilidad que me permite manipular la capacidad de mi enemigo.

La araña trata de escapar del puerto de escape.

Kurapika: Esa bestia Nen ... usó la palabra clave "HIMA" para controlar a los humanos ....?! Pero ... si la condición de activación son las palabras "Puedo escuchar los sonidos de las Bestias Nen". Entonces es una habilidad que no funciona en la gente normal como el príncipe ...?!

Delfín: ¡Encuentre pequeños animales que son blancos para "Little Eye"! Si activas tu habilidad y no me cancelas, tu Tiempo Emperador se verá obligado a continuar. Pero mientras el Tiempo del Emperador está activado ...

Kurapika: ¡Lo sé! Espere un momento.

Kurapika: Bill. Creo que debería estar bien, pero por favor contenga a Sairid en una silla.

El conenido Sairid ha recuperado su concisión.

Sairid: Después de discutir con esa muñeca de felpa gigante ... esa pequeña cosa no dejaría de seguirme y hacer preguntas ...

Nen Bestia: "¿Estás aburrido?"

Por alguna razón, nadie podía verlo realmente y aunque grité "¡No me aburro! No me dejaría. Y de repente ... perdí el control sobre mi cuerpo ... Y después de eso ...

El ejército de Kakin lleva el cadáver con ellos.

Ejército de Kakin: "¿Quién es el asesino? Nos encargaremos del culpable, así que le pedimos que nos entregue esa persona".

Sairid: ¿Qué pasó con mi habilidad ...?

Kurapika saca la jeringa y dice: Todavía está dentro

Sairid: Entonces no me importa si lo cuidas para siempre.

Kurapika: Me gustaría hacer eso, pero una vez que lo uso, la capacidad automáticamente vuelve a su propietario.

Sairid: Ya veo ... Voy a explicar un poco más. Mi habilidad sólo permite controlar animales pequeños del tamaño de un hámster. Y la criatura controlada puede estar lo más lejos posible, y todavía obtendrá la información que el animal ve o escucha. Insectos pequeños son convenientes, pero mueren fácilmente. Así que la única oportunidad de que estás hablando puede fallar fácilmente así que ten cuidado. Los animales rápidos son difíciles de capturar tanto que incluso no los consigo. Úsalo con sabiduría. Y encuentra el verdadero culpable.

Después de dar su información, el ejército Kakin lleva a Sairid con ellos.

Mujer 1: Uhm ... Yo ... no puedo soportar esto más. No me importa si el ejército se involucra, por favor haga parar esto.

Kurapika: Sólo han pasado 2 horas desde que llegamos a la nave. Los 11 guardias se han convertido en sólo 2 ...!

Kurapika: Estábamos en medio de una discusión. ¿Son los otros 2 métodos de los que hablabas realmente posible?

Bill "Sí ... Pero para uno de ellos, necesitamos la ayuda de Pariston y es difícil .. Y para el otro, necesitamos la ayuda de Beyond y es aún más difícil.

[Cambio de lugar:]

Guardia: ¿Estás realmente seguro de que no necesitamos más guardaespaldas para el príncipe Momoze?

Sevanchi: ¡Eres tan molesto! 6 guardaespaldas deben ser más que suficientes ¡Este chico tiene más miedo! Él es el que necesita para sentirse seguro! ¡La seguridad de Marayam es más importante! ¡Así que apresúrate!

Hanzo: ¿Estás de acuerdo con eso? Ella te escuchará.

Guardia: Pero estamos bajo contrato con el príncipe Momoze ...

Sevanchi: ¡Está bien! Estuve de acuerdo en el contrato para Ma Kun! Voy a pagar el dinero, así que no te preocupes!

Sirviente: ¿Deberíamos ir contigo también?

Sevanchi: ¡Eso es correcto! Momoze estará bien sola, ¿verdad?

Momoze: Sí, madre. Por favor, no te preocupes por mí.

Momoze empieza a tejer:

Momoze: Ustedes pueden descansar en la habitación de al lado.

Guardias: ¡Gracias por sus consideraciones! Pero es nuestra misión, así que por favor no te preocupes por nosotros ...

Momoze: Lo entiendo. Gracias.

Detrás de Momoze, hay una enorme bestia Nen en forma de un muñeco de felpa.

Momoze: Me pregunto por qué? Hoy no he hecho nada, pero estoy cansado.

Guardia 1: ¿Qué pasa con la comida del príncipe ...

Guardia 2: Tenemos que hacerlo ... ¿verdad ...?

Lugar de celebración:

Mayordomo: Halkenburg Sama. Es hora de ir.

Halkenburg: Hm. Bueno, entonces, disculpe.

VIP: ¡Esperamos la próxima fiesta!

Halkenburg no se dirige a la salida.

Mayordomo: ¿Halkenburg Sama?

Halkenburg: Solo voy a saludar a mi padre.

Nasui ve a Halkenburg y le pide al VIP que deje el lugar.

Nasui: Lo siento, pero parece que mi hijo quiere tener una discusión privada.

VIP: Bueno, entonces, vamos a tener una discusión sobre las inversiones la próxima vez.

Nasui: ¿Qué pasa Hui?

Halkenburg: Me retiraré de la lucha por la Sucesión.

Detrás de la espalda de Halkenberg, hay una enorme Bestia Nen en forma de Oni.

Me hace tan feliz ver el manga de HxH en publicación (aunque quizás sea por corto tiempo XD) . Anyway....

El capítulo 361 salió antes de tiempo (Tenía entendido que era para el 26) pero bueno..

Ante ustedes...

Capítulo 361 (En ingles)

Hunter x Hunter 361 - Manga Stream

Por otro lado, conozco un fansub que lo traduce al español , desde la version Viz, cuando ellos lo tengan listo, lo pasaré por aquí. Nos estamos viendo ;)

Si lo traducen directo de Viz, entonces sería estupendo aporte. ¿Se puede saber que fansub es?, para echarle un vistazo.

Saludos.
En la página web: Hunter X Chile - Home | Facebook

Tienen los capítulos traducidos al español (versión Viz) desde el 350 hasta el 360 (Creo que también tienen desde el 340 al 349 pero no estoy seguro). Ellos suelen traducir primero el de Mangastream (ya que es el primero en salir) y luego la versión viz que sale 1 semana después, pronto deberían subir en español el 361 de esa versión. De todos modos si lo suben, lo pasaré por aquí...

Hunter X Hunter 362 Spoiler

Sairid es llevado. Kurapika se da cuenta de que la verdadera pelea comenzara después de la ceremonia.

Tubeppa (5º) pide a Tserriednich (4º) cooperación. Tserriednich parece estar de acuerdo, pero piensa lo contrario. Sus bestias nen emergen detrás de ellos.

Nasubi revela dos reglas básicas de las bestias nen: las bestias de nen no pueden atacarse entre ellos; y tampoco pueden atacar a los anfitriones. Y los 200k personas en el barco son sacrificios humanos vivos.

Los guardias de Tserriednich deciden no decirle a Tserriednich sobre la existencia de la bestia nen para evitar cualquier apuro. Tserriednich regresa de la ceremonia y su bestia nen mira directamente a los ojos de los guardias. Atónitos, los guardias le hablan de ello.

Varios otros príncipes también advertidos por sus guardias.

Halkenburg regresa a su habitación sólo para descubrir que todos sus guardias están muertos.

fuente: Hunter x Hunter 362 MANGA SPOILER ~ IRONCINE

En la página web: Hunter X Chile - Home | Facebook

Tienen los capítulos traducidos al español (versión Viz) desde el 350 hasta el 360 (Creo que también tienen desde el 340 al 349 pero no estoy seguro). Ellos suelen traducir primero el de Mangastream (ya que es el primero en salir) y luego la versión viz que sale 1 semana después, pronto deberían subir en español el 361 de esa versión. De todos modos si lo suben, lo pasaré por aquí...
Gracias por la info. Checando la fuente, ahora sé que se trata del traductor Jinzo Spoon, él es quien ha traducido en su mayoría las entrevistas de Togashi y sus aportes son excelentes. Así que puede ser buena opción con sus versiones. Estaré al pendiente de sus siguientes trabajos.
________

Anexo los spoilers del siguiente capítulo de forma más detallada:

Text: Bloody Journey

Bill: "The troublesome characteristics of the Parasite type... is that you can't predict its movements
Parasite types is the result of someone's residual Nen possessing its host. In many cases, it draws on its host's power to materialize. Also humans are not creatures that are exactly the same to each other. The Parasite types grow up using their hosts' emotions and someone else's emotions, which gets mixed up and results in them becoming very complicating creatures.

Oito: "..."

Kurapika: Is there a possibility of the princes not wanting to participate in this fight, depending on their personality?

Oito: "Of course, there are princes that don't like these conflicts,"

"But the first 5 princes are... they don't have such a thing in mind"

Kurapika: "So, the real war begins as soon as all princes return from the ceremony then...!"

Tubeppa: "Wanna team up? You and me"
Tserriednich: "Getting right to it, I see"
Tubeppa: "Simple is best"

"Tyson, Luzurus, and Sale-Sale do not have the ambition, and on top of that Halkenburg isn't participating"
"The princes below and including Kacho are too young and don't have any political power"
"So it really comes down to the survival of the top 5 princes... And the top 3 are way too ugly"

Tubeppa: "The Arrogant Benjamin"
"The Greedy Camilla"
"The Wasteful Zhang Lei"

They shall be purged.

Tserriednich:"Agreed"

Tubeppa: "Alright then, I'll see you next sunday"

Tserriednich: "Yes..."

(If you are still alive...)

As the two depart, their backs began to manifest Nen beasts.
Tubeppa's beast is a frog with car wheels as its feet.
Tserriednich's is a horse with a human face.

Hui Guo Rou (There are rules to the guardian beasts born from the Pot)

1) The beasts do not kill each other
2) The beasts do not directly attack the other possessed Nen beast hosts.

(The Autonomous instincts of the Nen Beasts to protect the Future King...! The ones that have no desire to fight will eventually perish hoi. The same goes for humans too! It is absolutely necessary to plan for political war and military power! Leaders that are ahead of everybody else are the true leaders!)

(It's the era of the powerful!)

(Our country used to be so small that it was an easy target for other countries , but our great ancestor created the vase. And he compared his own country to the vessel and directed his descendants to fight for unification and created this big country that exists now hoi!)

(This is the destiny of the Hui Guo Rou family!)

(Use the 200k people that are on the ark and sacrifice them to open up your own way!)

On Benjamin, Camilla, and Zhang Lei's back, there are Nen beasts.

Benjamin's nen beast looks like an Allien.

Camilla's one looks like a plant?

Zhang Lei's one looks like a pot gong that is burning.

Nasubi: Until the last blessed one is remaining..!

Tserriednich's guards are outside of the venue and have a meeting.

Guard 1: How do we explain it the prince?

Guard 2: There is a nen beast that cannot be seen by normal humans possessing you, so please don't leave the room...should do it, right?

Guard 1: All yours explanations are no good... words like "normal human" are words that you can't say to a prince... "Can't see" also brings out the idea that it's you who cannot see, so we can't say that. Nen beasts provoke and pique the curiosity of their hosts, so if you say that he cannot leave the room then he will leave the room no matter what.

Guard 2: I can't do it. I'' leave it to you then.

Guard 1: Once we explain the situation to him, he will definitely ask us about Nen. And once we explain it to him, he then wants to obtain that ability.

Guard 2: It's only the two of us that can use Nen, so maybe tell him that it is something you have to be born with?

Guard 1 is amazed by the things Guard 2 says.

Guard 2: What?

Guard 1: I am jealous of you.

Guard 2: Hey! Even I can see that you're making fun of me!

Guard 1: All of the princes' guards know about the information that the Nen Beasts are parasite types. We can't just avoid talking about it to the prince.

Guard 2: Huh? That's why we can say at that moment that nen is something you have to be born with!

Guard 1: All princes! Do you seriously think the other guards will give a random explanation to their princes?

Guard 1: When it comes to Tserriednich Sama, he would use all his powers to find more about this mysterious ability! The other princes too. By saying idiotic lies, he will find out the truth soon and then we will be in huge trouble!

Guard 2: So you are trying to say that we cannot avoid the situation where the princes want to acquire nen.

Guard 1: YES!!!

Guard 2: What are you angry about?

Guard 1: Because I want the discussion to move on!

Guard 2: Then you can teach him how to use Nen. Then you can mediate him better.

Guard 1: !

Guard 2:The one thing you are concerned about the prince is the potential of him being a true evil, right? Once you give that guy...(Ah don't tell him that I called him that guy)...Nen Ability then what is going to happen then?

Announcer: The prince is leaving.

Guard 2: If we can't avoid teaching the prince how to use Nen, then we have to teach him an useless ability and limit his nen potentials as much as possible, right?

Tserriednich is talking to his servants.

Tserriednich: Can you tell me more about it? So can you call all the guards?

Servant: Yes, sir.

Guard 2: And after that, the prince is going to ask us if anyone here can use nen, right? And after you raise your hands, we naturally get to that point...

Both are getting a call: All the guards please gather to Area 4!

Guard 2: Here it is. Your explanations were a bit extreme but I think you can do it. And once we break down the training into few pieces, then we can also buy a bit of time. I know that you don't think it's the best way to handle it. But you also know it's the only way to deal with it for now. It's also better that you teach the prince about nen than the prince learning it from someone else. So you have to guide him and educate him so he can move towards the right direction. I can assure you. On this ship, Theta, you are the best suited for this role.

Theta: You sure are sneaky.

Guard 2: But listen. Do you seriously think I could do it?

Theta: Haaa...I really am jealous of you.

Guard 2: Ohh! That one was your honest opinion, right?

Theta: Shut up! (But it's exactly as Sarukofu says. I have to do it. Sorrow only creates a more evil Nen. If the other princes have acquire Nen and use that power to attack Tserriednich sama, then as a result his ability will wake up...Even thinking that Tserriednich Sama could acquire Nen in that way makes me tremble...I am the only one who can stop that...! )

Both of them return to the venue, and Sarukofu finds something.

Sarukofu: Theta don't look at it!

But Theta made eye contact.

Scene switches to Luzurus' room:
Basho and the other guards are explaining about the Nen Beasts.

[I can't really explain it well but his Nen Beasts looks like a penis and at the top of it there are eyes and a mouth attached on it]

Luzurus: I see. So behind my back there is a Nen Beast too and it's there to protect me but won't listen to my instructions. And acquiring this Nen ability will take time too?

Basho: Yes. I would say it takes about a year to master it...

Luzurus: Then it's pointless. As we discussed before, we will side with Tubeppa for now. Due to a weird power interfering, everybody will be slowed down. If my older siblings and their guards do not about Nen then we will be in an advantage. You guys from the association need to take shifts and always be by my side. And once you see a different nen beast, make sure to keep me informed.

Tyson's room:

Tyson: If the ceremony is the reason, then all the other princes are possessed by nen beasts too, right? I assume that my nen beast looks like an angel, right?

Izunavi: Ahh...It looks more like...a...fairy...

Tyson: Oh myyyy I didn't think of a fairy! Bulls eye! You're right, a fairy is more like me anyway!

Izunavi has a nervous expression on his face.

On Tyson's head, there is a nen beast (It's not fully shown what it is) that is giving birth to multiple geckos.

Izunavi: (What is this thing that is giving birth to them?)

Tyson: (I am sure that my fairy will be giving love to all the people on this ship)

Sale Sale's room:
His nen beasts is a sphere with multiple mouths on it.

Women wearing swimsuits are dancing.

Sale Sale who is naked: Hyaaahaha! It's awesome it's awesome! Everybody is in a good mood! Hey? Hey? Heyheyheyheyhey!

Sala Sale: To hell with you succession fight! Yaaaaay!

Halkenburg's room:

The guards are all dead.

Halkenburg: What is this? What is happening here!

Theta again:

Tserriednich's nen beast is directly staring at Theta's eyes, and she desperately tries to avoid the eye contact.

Tserriednich: Yooooo! Our trump card is here. You heard the news, right? Nobody here knows about this word.Nen beasts? Or do you guys actually know about it?

Theta: (I was...naive.)

The Nen beast opens up his mouth and inside there is another face showing itself. It has a huge tongue and has an eyeball on it. And the eyeball on the tongue is observing Theta.

Theta: (He is the type of human that must not master Nen. )

Theta: Yes. It's a word that relates to a special ability.

Tserriednich: Oh! I didn't expect any less from you, Theta chan! Can you actually use that power?

Theta: (I have to do it..!)

Yes. I can use it.

BD

Esperando las imágenes.

Saludos.

Última edición:
Gracias por la info. Checando la fuente, ahora sé que se trata del traductor Jinzo Spoon, él es quien ha traducido en su mayoría las entrevistas de Togashi y sus aportes son excelentes. Así que puede ser buena opción con sus versiones. Estaré al pendiente de sus siguientes trabajos.
________

Anexo los spoilers del siguiente capítulo de forma más detallada:

Text: Bloody Journey

Bill: "The troublesome characteristics of the Parasite type... is that you can't predict its movements
Parasite types is the result of someone's residual Nen possessing its host. In many cases, it draws on its host's power to materialize. Also humans are not creatures that are exactly the same to each other. The Parasite types grow up using their hosts' emotions and someone else's emotions, which gets mixed up and results in them becoming very complicating creatures.

Oito: "..."

Kurapika: Is there a possibility of the princes not wanting to participate in this fight, depending on their personality?

Oito: "Of course, there are princes that don't like these conflicts,"

"But the first 5 princes are... they don't have such a thing in mind"

Kurapika: "So, the real war begins as soon as all princes return from the ceremony then...!"

Tubeppa: "Wanna team up? You and me"
Tserriednich: "Getting right to it, I see"
Tubeppa: "Simple is best"

"Tyson, Luzurus, and Sale-Sale do not have the ambition, and on top of that Halkenburg isn't participating"
"The princes below and including Kacho are too young and don't have any political power"
"So it really comes down to the survival of the top 5 princes... And the top 3 are way too ugly"

Tubeppa: "The Arrogant Benjamin"
"The Greedy Camilla"
"The Wasteful Zhang Lei"

They shall be purged.

Tserriednich:"Agreed"

Tubeppa: "Alright then, I'll see you next sunday"

Tserriednich: "Yes..."

(If you are still alive...)

As the two depart, their backs began to manifest Nen beasts.
Tubeppa's beast is a frog with car wheels as its feet.
Tserriednich's is a horse with a human face.

Hui Guo Rou (There are rules to the guardian beasts born from the Pot)

1) The beasts do not kill each other
2) The beasts do not directly attack the other possessed Nen beast hosts.

(The Autonomous instincts of the Nen Beasts to protect the Future King...! The ones that have no desire to fight will eventually perish hoi. The same goes for humans too! It is absolutely necessary to plan for political war and military power! Leaders that are ahead of everybody else are the true leaders!)

(It's the era of the powerful!)

(Our country used to be so small that it was an easy target for other countries , but our great ancestor created the vase. And he compared his own country to the vessel and directed his descendants to fight for unification and created this big country that exists now hoi!)

(This is the destiny of the Hui Guo Rou family!)

(Use the 200k people that are on the ark and sacrifice them to open up your own way!)

On Benjamin, Camilla, and Zhang Lei's back, there are Nen beasts.

Benjamin's nen beast looks like an Allien.

Camilla's one looks like a plant?

Zhang Lei's one looks like a pot gong that is burning.

Nasubi: Until the last blessed one is remaining..!

Tserriednich's guards are outside of the venue and have a meeting.

Guard 1: How do we explain it the prince?

Guard 2: There is a nen beast that cannot be seen by normal humans possessing you, so please don't leave the room...should do it, right?

Guard 1: All yours explanations are no good... words like "normal human" are words that you can't say to a prince... "Can't see" also brings out the idea that it's you who cannot see, so we can't say that. Nen beasts provoke and pique the curiosity of their hosts, so if you say that he cannot leave the room then he will leave the room no matter what.

Guard 2: I can't do it. I'' leave it to you then.

Guard 1: Once we explain the situation to him, he will definitely ask us about Nen. And once we explain it to him, he then wants to obtain that ability.

Guard 2: It's only the two of us that can use Nen, so maybe tell him that it is something you have to be born with?

Guard 1 is amazed by the things Guard 2 says.

Guard 2: What?

Guard 1: I am jealous of you.

Guard 2: Hey! Even I can see that you're making fun of me!

Guard 1: All of the princes' guards know about the information that the Nen Beasts are parasite types. We can't just avoid talking about it to the prince.

Guard 2: Huh? That's why we can say at that moment that nen is something you have to be born with!

Guard 1: All princes! Do you seriously think the other guards will give a random explanation to their princes?

Guard 1: When it comes to Tserriednich Sama, he would use all his powers to find more about this mysterious ability! The other princes too. By saying idiotic lies, he will find out the truth soon and then we will be in huge trouble!

Guard 2: So you are trying to say that we cannot avoid the situation where the princes want to acquire nen.

Guard 1: YES!!!

Guard 2: What are you angry about?

Guard 1: Because I want the discussion to move on!

Guard 2: Then you can teach him how to use Nen. Then you can mediate him better.

Guard 1: !

Guard 2:The one thing you are concerned about the prince is the potential of him being a true evil, right? Once you give that guy...(Ah don't tell him that I called him that guy)...Nen Ability then what is going to happen then?

Announcer: The prince is leaving.

Guard 2: If we can't avoid teaching the prince how to use Nen, then we have to teach him an useless ability and limit his nen potentials as much as possible, right?

Tserriednich is talking to his servants.

Tserriednich: Can you tell me more about it? So can you call all the guards?

Servant: Yes, sir.

Guard 2: And after that, the prince is going to ask us if anyone here can use nen, right? And after you raise your hands, we naturally get to that point...

Both are getting a call: All the guards please gather to Area 4!

Guard 2: Here it is. Your explanations were a bit extreme but I think you can do it. And once we break down the training into few pieces, then we can also buy a bit of time. I know that you don't think it's the best way to handle it. But you also know it's the only way to deal with it for now. It's also better that you teach the prince about nen than the prince learning it from someone else. So you have to guide him and educate him so he can move towards the right direction. I can assure you. On this ship, Theta, you are the best suited for this role.

Theta: You sure are sneaky.

Guard 2: But listen. Do you seriously think I could do it?

Theta: Haaa...I really am jealous of you.

Guard 2: Ohh! That one was your honest opinion, right?

Theta: Shut up! (But it's exactly as Sarukofu says. I have to do it. Sorrow only creates a more evil Nen. If the other princes have acquire Nen and use that power to attack Tserriednich sama, then as a result his ability will wake up...Even thinking that Tserriednich Sama could acquire Nen in that way makes me tremble...I am the only one who can stop that...! )

Both of them return to the venue, and Sarukofu finds something.

Sarukofu: Theta don't look at it!

But Theta made eye contact.

Scene switches to Luzurus' room:
Basho and the other guards are explaining about the Nen Beasts.

[I can't really explain it well but his Nen Beasts looks like a penis and at the top of it there are eyes and a mouth attached on it]

Luzurus: I see. So behind my back there is a Nen Beast too and it's there to protect me but won't listen to my instructions. And acquiring this Nen ability will take time too?

Basho: Yes. I would say it takes about a year to master it...

Luzurus: Then it's pointless. As we discussed before, we will side with Tubeppa for now. Due to a weird power interfering, everybody will be slowed down. If my older siblings and their guards do not about Nen then we will be in an advantage. You guys from the association need to take shifts and always be by my side. And once you see a different nen beast, make sure to keep me informed.

Tyson's room:

Tyson: If the ceremony is the reason, then all the other princes are possessed by nen beasts too, right? I assume that my nen beast looks like an angel, right?

Izunavi: Ahh...It looks more like...a...fairy...

Tyson: Oh myyyy I didn't think of a fairy! Bulls eye! You're right, a fairy is more like me anyway!

Izunavi has a nervous expression on his face.

On Tyson's head, there is a nen beast (It's not fully shown what it is) that is giving birth to multiple geckos.

Izunavi: (What is this thing that is giving birth to them?)

Tyson: (I am sure that my fairy will be giving love to all the people on this ship)

Sale Sale's room:
His nen beasts is a sphere with multiple mouths on it.

Women wearing swimsuits are dancing.

Sale Sale who is naked: Hyaaahaha! It's awesome it's awesome! Everybody is in a good mood! Hey? Hey? Heyheyheyheyhey!

Sala Sale: To hell with you succession fight! Yaaaaay!

Halkenburg's room:

The guards are all dead.

Halkenburg: What is this? What is happening here!

Theta again:

Tserriednich's nen beast is directly staring at Theta's eyes, and she desperately tries to avoid the eye contact.

Tserriednich: Yooooo! Our trump card is here. You heard the news, right? Nobody here knows about this word.Nen beasts? Or do you guys actually know about it?

Theta: (I was...naive.)

The Nen beast opens up his mouth and inside there is another face showing itself. It has a huge tongue and has an eyeball on it. And the eyeball on the tongue is observing Theta.

Theta: (He is the type of human that must not master Nen. )

Theta: Yes. It's a word that relates to a special ability.

Tserriednich: Oh! I didn't expect any less from you, Theta chan! Can you actually use that power?

Theta: (I have to do it..!)

Yes. I can use it.

BD

Esperando las imágenes.

Saludos.
Se agradece mucho el aporte

Arriba Pie